Google+

Kersensap als slaapmutsje?

Werkt Kersensap als slaapmutsje?

Vergeet de warme melk, de kamillethee of het slaapmutsje. Volgens onderzoekers heeft kersensap pas echt een positieve invloed op je nachtrust. Het verbetert de kwaliteit en de duur van je slaap.

kersensap als slaapmutsje

Volgens onderzoekers van de Northurmbria University verhoogt sap van de Montmorency kers, een zurige kers, de hoeveelheid melatonine in het lichaam.

Melatonine is het hormoon dat slaap reguleert. Daarom zouden mensen met slaapproblemen, wisselende diensten of een jetlag baat kunnen hebben bij het kersensap.


Onderzoek

Tijdens het onderzoek dronken twintig gezonde vrijwilligers gedurende een week, twee keer daags 30 milliliter kersensap of een placobodrankje.

De onderzoekers verzamelden urinemonsters om de hoeveelheid melatonine vast te stellen.

Daarnaast werd met behulp van een sensor het slaappatroon van de deelnemers gemeten. De deelnemers hielden ook nog een slaapdagboek bij.

Uit de urinemonsters bleek dat het drinken van kersensap het melatoninegehalte verhoogde met 16 procent.

Door de kersensap bleven de deelnemers ook 15 minuten langer in bed, sliepen ze 25 minuten langer en nam de slaapefficiëntie toe met 6 procent. Overdag sliepen de deelnemers door de kersensap juist minder.

Je kunt het volledige Kersensap als slaapmutsje artikel lezen op : Gezondheidsnet

Wil jij je slaapproblemen snel achter je laten? Ga dan naar………


Klik nu hier
voor doorslaapproblemen oplossingen


















Pak je Slaapproblemen aan home About Contact Kersensap als slaapmutsje Disclaimer Privacybeleid Sitemap